loading

آرمیچر دینام اتوبوس

آرمیچر دینام

آرمیچر دینام اتوبوس :

مان ایران نماینده رسمی یاوران خودرو شرق ، توزیع کننده ی آرمیچر دینام اتوبوس های یاوران خودرو و کینگ لانگ در سراسر ایران است .

آرمیچر دینام اتوبوس های یاوران خودرو و کینگ لانگ ، ژنراتور مولد برق در دیزل  ، می باشد . مان ایران ، توزیع کننده لوازم مان در ایران در مورد آرمیچر دینام کینگ لانگ اینگونه توضیح می دهد . زمانی که موتور دیزل اتوبوس شروع به کار می کند قطعه یدکی با نام آرمیچر که مجموعه ای از سیم پیچی های الکترو مغناطیسی است با شتاب زیاد در اطراف پوسته دینام بصورت دورانی به حرکت درآمده و انرژی برق دیزل را فراهم می آورد . لازم به ذکراست چون توان باطری خودرو به تنهایی قادر به تامین برق کافی برای راه اندازی استارت ، کولر ، چراغ و غیره نمی باشد از دینام بهره گرفته می شود.

قطعات تشکیل دهنده دینام :

پوسته ای فلزی ، بوش ، آرمیچر، فولی ، 2عدد بالشتک ، کلکتور ، چندین زغال در صورت خرابی هر ونه قطعه ای می توان آرمیچر دینام را توسط لوازم یدکی موجود تعمیر کرد . روش کار آرمیچر دینام به اینصورت است که آرمیچر دینام به واسطه چرخیدن بالشتک ها تولید برق کرده ، برق ایجاد شده به کلکتور انتقال میابد و توسط زغال گرد آوری می شود به این گونه برق تولید شده به قسمت مورد نیاز هدایت می شود . ولتاژ ایجاد شده در ماشین های سنگین 24 ولت می باشد . قیمت آرمیچر دینام اتوبوس بسته به نوع برند محاسبه می شود .

آرمیچر از لوازم اصلی کامیون است و از اجزای زیر تشکیل میشود :

محور آرمیچر
هسته ی آرمیچر
یک سو کننده مکانیکی (کلکتور)
سیم پیچی آرمیچر
پروانه ی خنک کننده

وظایف هر کدام از قطعات یدکی آرمیچر :

محور آرمیچر :

محور موجود در آرمیچر از فولادی تهیه میگردد که خاصیت مغناطیسی آن کم است اما به اندازه ای که باید درمقابل فشارهای وارد شده به این قسمت مستحکم است . مقاومت محور از بخش های بسیارمهم آرمیچر است .

 

هسته آرمیچر :

یکی از قسمت های مهم ساختمان آرمیچر هسته ی آرمیچر است که از ورق های نازک فولادی به ضخامت پنج دهم میلی متر ساخته می شود که با کمک عایق ازهم جدا می شوند . شیارهایی به روی هسته قرار دارند که سیم پیچ آرمیچر درون این شیارها
جاسازی میشوند در ماشین های سواری این شیارها بصورت محوری قرارگرفته اند در صورتی که در ماشین های سنگین نظیر کامیون و اتوبوس یا کشنده ها این شیارها به شکل شعاعی وجود دارند.

یک سو کننده مکانیکی (کلکتور) :

یک سو کننده مکانیکی هم از تیغه های محکم مسی ساخته می شود با میکا عایق می شوند تا تیغه ها به هم برخورد نکنند .
در کارخانه های ریخته گری این تیغه ها را به هم پرس می کنند. سطح تیغه های کلکتور ذوزنقه ای است و رشته های سیم پیچ آرمیچر خیلی محکم و با دقت به تیغه کلکتورمتصل می شود.

سیم پیچی آرمیچر :

برای سیم پیچی آرمیچر از کلاف های شبیه به هم استفاده می کنند که درتولید ماشین های سنگین این رشته ها را به کمک الگویی که از قبل طراحی شده است تهیه می کنند و درون شیارها قرار می دهند.
لازم به توضیح است که سیم پیچی آرمیچر یکی از فنی ترین قسمت های تولید آرمیچر است .

پروانه خنک کننده :

پروانه خنک کننده آرمیچر برای تهویه هوا و سلامت ماشین ضروری است ، هنگام حرکت آرمیچر فن موجود به روی محوربا چرخش و ایجاد جریان هوا در داخل ماشین باعث خنک شدن ماشین می گردد .
مانیران در زمینه فروش لوازم یدکی اصل مان و تعمیر قطعات کامیون واتوبوس پیشرو در ارائه بهترین خدمات در بازار لوازم ماشین سنگین است.
برای اطلاع از موجودی و لیست قیمت لوازم اصل کامیون ، اتوبوس ، کشنده و انواع ژنراتور دریایی و توربین زمینی مان با مشاوران خود در مانیران تماس بگیرید.

تعمیرگاه فنی مان سرویسفروش لوازم مانمانیران

آرمیچر دینامیاوران خودرو

دیدگاهتان را بنویسید