loading

سیستم ترمز کامیون مان

سیستم ترمز کامیون مان

سیستم ترمز کامیون مان :

استفاده از سیستم ترمز موتور ” لوازم ترمز در کامیون‌ مان ، کشنده‌ و اتوبوس های مان ” مانند سیستم ترمز در سایر وایل نقلیه سنگین ، برای کاهش سرعت مورد استفاده قرار می گیرد و در زمانی که نیاز به کم کردن سرعت نه ایستادن کامل داریم از این سیستم‌ می توان استفاده کرد. این راندمان در ماشین آلات راهسازی ، صنعتی و خودروهای فوق سنگین ، ماشین های تجاری مثل اتوبوس‌ ، کامیون و کشنده ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از سیستم ترمز کامیون مان :

سیستم ترمز موتور را هم مثل ترمز اگزوز باید به شکل متداول مورد استفاده قرار داد و فقط کاربرد آن در سرازیری با شیب تند و خطرناک نیست . استفاده از ترمز موتور می تواند باعث کاهش استهلاک قطعات شده و فرسایش  لوازم ترمز اصلی را کم‌تر کند .

در زمان تعویض لنت‌ ترمز وسایل نقلیه ، متوجه می شوید که ترمز موتور تا چه میزان به کاهش هزینه های شما کمک کرده است.

بعضی از رانندگان به صدای مهیب و غرشی یک کامیون در زمان ترمز کردن علاقه مند هستند  ولی در زمان ترمز کردن در این نوع خودروهای سنگین دقیقا چه پیش می آید ؟ در تمامی ماشین های سنگین و انواع کامیون‌ها برای کم کردن سرعت از سیستم‌هایی با نام ترمز موتور بهره برده می شود. این نوع ترمزها در انگلستان به نام  کشورهای انگلیسی‌ زبان گاهی با نام جیک بریک هم شناخته می‌شوند البته شاید به دلیل این که خیلی از تولید کننده‌های ماشین سنگین از این نوع لوازم ترمز موتوری که ساخت شرکت جیکوبزهستند، استفاده می‌کنند.

 معایب استفاده از ترمز معمولی در کامیون ها :

استفاده از سیستم ترمز معمولی در کامیون موجب استهلاک زیاد و صد البته ایجاد دمای زیاد موتور خواهد شد . زیاد شدن حرارت سیستم های ترمز مخصوصا در ماشین سنگینی که در حال پایین آمدن از یک سرازیری است می‌تواند موجب بیش از حد گرم شدن دیسک و ترمزها و از کار افتادن ترمز بشود . کاهش سرعت توسط کم کردن دندها و استفاده از معکوس هم در خودروهای سنگین به آن اندازه ای که در خودروهای سواری تاثیر دارد مورد نیاز است و علت آن هم وزن بسیار بالاتر ماشین سنگین است. استفاده از سیستم ترمز کامیون به علت اینکه برای کاهش سرعت از لوازم پیشرانه استفاده می شود ، خطر بروز ایراد در سیستم ترمز اصلی را کم خواهد کرد. لذا این روال مقدار کارایی سیستم ترمز را نیز در هنگام کم کردن سرعت بالا می برد .

ضمن  اینکه کاهش ساییدگی لاستیک و سیستم ترمز و بهبود امنیت ترمز کردن نیز از دیگر نقاط مثبت استفاده از ترمز موتور است .

مان ایران واردکننده لوازم یدکی اصلی کامیون ، کشنده ، اتوبوس و سایر ماشین آلات سنگین صنعتی و کشاورزی در ایران است که لوازم یدکی اصلی را با قیمت واقعی قطعات یدکی به فروش می رساند .

 

تعمیرگاه فنی مان سرویسفروش لوازم مانمانیران

سیستم ترمز کامیون مان

دیدگاهتان را بنویسید