loading

خنک کننده روغن اتوبوس

خنک کننده روغن اتوبوس :

خنک کننده روغن اتوبوس کینگ لانگ :

خنک کننده یا سرد کننده روغن موتور اتوبوس مانند رادیاتور در قسمت جلو کامیون یا اتوبوس نصب می شود .

عملکرد این قطعه  اینگونه تعریف شده است که با عبور روغن از لوله های مارپیچی , سیستم خنک کننده باعث کاهش دمای روغن می شود ، سرد کننده روغن اتوبوس اغلب یک رادیاتور بوده که به جای اب در آن روغن موتور در گردش می باشد این فرآیند به هنگام روشن بودن اتوبوس کینگ لانگ عمل می کند .

کاستن دمای روغن بویژه در موتور های خنک کننده به واسطه هوا مزایای  فراوانی دارد و سرد کننده می تواند در سرد کردن روغن جاری در دنده نیز نقش اساسی داشته باشد  .

زمان مناسب تعویض روغن موتور :

زمانی که دمای معمولی موتور زیاد می شود باعث آسیب جدی به موتور اتوبوس و از بین رفتن روغن موتور می شود .تعویض مناسب روغن اکثرا باعث حفظ تعادل  و بالا بردن سلامت موتور می شود . یک سیستم خنک کننده روغن می تواند وضعیت روغن را با کاستن دما و کارایی روغت تا تقریبا 40 درصد برای بازه های زمانی مدت دار حفاظت کند . مکانیزم خنک کننده اتوبوس های کینگ لانگ  و کامیون ها نیز اینگونه به کار رفته که این سیستم اکثرا بصورت رادیاتور می باشد که از طرفی روغن وارد شده و از طرف دیگر آن خارج می شود در میان این مکانیزم لوله های نازکی وجود دارد که به تیغه ها وصل شده  و به صورت تاثیر گذار دما و حرارت را پخش می کنند . درون این سیستم ترموستات نیز عملیات خود را انجام می دهد ، وظیفه این قطعه یدکی در ماشین سنگین این است که  مانع جوش آمدن روغن می شود . زمانی که روغن وارد این سیستم شود میزان زیادی از دمای خود را از دست می دهد . تصور اشتباهی که در مورد مکانیزم خنک کننده روغن وجود داشته این می باشد که سیستم فقط در سرعت بالا پروسس  می کند ، اما در خنک کننده های روغن اتوبوس کینگ لانگ در زمان ترافیک و توقف نیز خنک کننده به کاستن دمای روغن کمک می کند .

لوازم یدکی اورجینال کینگ لانگ و مان را از مان ایران تهیه کنید .

جهت دریافت اطلاعات از موجودی کالا و لیست قیمت لوازم  اتوبوس کینگ لانگ لطفا تماس حاصل فرمایید .

 

 

تعمیرگاه فنی مان سرویسفروش لوازم مانمانیران

خنک کننده روغن اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید