loading

قطعات اصلی ژنراتور دیزلی

ژنراتور زمینی مان

فروش ژنراتور زمینی و تعمیر ژنراتور در مان ایران


قطعات اصلی ژنراتور دیزلی :

مان ایران وارد کننده قطعات اصلی ژنراتور دیزلی زمینی مان ، به منظور فروش لوازم یدکی دیزل مان ،  ارائه ی لیست قیمت لوازم ژنراتور و خدمات پس از فروش دیزل ژنراتورها در ایران نمایندگی مان آلمان را دریافت کرده است و بدون واسطه با مشتریان در ارتباط می باشد.

در این مقاله برای آشنایی بهتر با قطعات دیزل ژنراتورها هر قطعه ژنراتور را تفکیک کرده و توضیح می دهیم .

تنظیم کننده ولتاژ ژنراتور :

برای  تنظیم ولتاژ خروجی موتور ژنراتور، از تنظیم کننده ولتاژ ژنراتور استفاده می کنیم. برای تبدیل ولتاژهای مختلف مراحل زیر را با قسمت های مختلف این قطعه مرور می کنیم .

1-  تنظیم کننده ولتاژ :

تنظیم کننده ولتاژ وسیله ای جهت تبدیل کردن ولتاژ AC به جریان الکتریکی DC در ژنراتور است .

تنظیم کننده ولتاژ جریان AC را به ولتاژ DC تبدیل می کند سپس جریان DC را که همان سیم پیچ محرک است تقویت می کند .

2- سیم پیچ محرک :

سیم پیچ محرک تبدیل کننده ی جریان DC به جریان AC است  سیم پیچ ثانویه یا همان سیم پیچ محرک مانند سیم پیچ اولیه استاتور عمل می کند و جریان AC اندکی تولید می کند و به قسمت هایی از تنظیم کننده ی ولتاژ که به آنها یکسوکننده چرخشی می گویند متصل می شوند.

3-  یکسوکننده های چرخشی :

تبدیل کردن جریان الکتریکی AC به جریان DC به عهده یک سو کننده ها ی چرخشی است . جریان AC توسط سیم پیچ های یکسوکننده تولید می شوند و سپس به DC تبدیل میگردند. این جریان تولید شده  به روتور- آرماتور منتهی می شود که میدان الکترومغناطیسی تنظیم کننده ولتاژ ژنراتور است.

4- روتور آرماتور :

تبدیل جریان الکتریکی DC به ولتاژ AC  اینگونه صورت می گیرد که این بار روتور- آرماتور ولتاژ بیشتری از AC را در که در سیم پیچ استاتور است تولید می کند. این دوره ادامه می یابد تا اینکه ژنراتور شروع به تولید مقدار ولتاژ ی که برای  عملکرد بهینه لازم است می کند. با عبور از این مرحله خروجی ژنراتور افزایش می یابد و تنظیم کننده ولتاژ جریان DC کمتری تولید می کند. زمانی که ما باری را به ژنراتور اضافه می کنیم ولتاژ خروجی دستگاه اندکی پایین می آید بنابراین تنظیم کننده ولتاژ شروع به کار می کند و مراحل بالا را از نو شروع می کندو این دوره  ادامه می یابد تا اینکه ولتاژ خروجی ژنراتور تا مقدار ظرفیت عملکردی مناسب افزایش  یابد.

در مقالات بعدی مان ایران شما را با قطعات دیگر دیزل ژنراتور آشنا می کنیم.

مجموعه فروشگاه مان ایران برای توزیع بی واسطه محصولات مان و اطلاع از قیمت لوازم یدکی اصل مان به صورت آنلاین همه روزه در ساعات اداری در خدمت مشتریان عزیز می باشد .

تعمیرگاه فنی مان سرویسمانیران

دیزل ژنراتورقیمت لوازم ژنراتور

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.