loading

فروش کامیون کشنده داف ایکس اف

فروش کامیون داف DAF

کامیون دافXF (ایکس اف)جدید برای حمل و نقل در جاده ها و ترانزیت بسیار عالی است . این موتور را کمپانی معروف آمریکایی پکار (Paccar ) ساخته است


فروش کامیون کشنده داف ایکس اف :

فروش کامیون کِشنده داف ایکس اف ، در ایران با استقبال بسیار خوبی روبه رو شد . شرکت مان ایران نیز که از معتبرترین نمایندگان مان در ایران است ، نمایندگی شرکت داف در ایران را دریافت کرده است . از این رو در صدد برآمدیم تا نگاهی به بهترین کامیون داف در ایران بیاندازیم.

تاریخچه کامیون های داف :

در صنعت خودروسازی ، شهر هلند بخاطر تولید کامیون داف مشهور است .این کمپانی ابتدا خودروی سبک میساخت پس از یک دوره تعطیلی تولید کامیون های خود را آغاز کرد. در سال ۱۹۹۳ ورشکست می شود و سال ۱۹۹۶ توسط شرکت بزرگ پکار، خریداری شده تا در کنار محصولات بی رقیب پکار مانند پیتربیلت و کنورث قرار بگیرد . اکنون کامیون داف قویتر از گذشته بازگشته است .

شرکت های معروف سازنده موتورهای داف :

توسط شرکت آمریکایی پکار (Paccar) ساخته شده است .گیربکس DAF و محور های آن از برند معروف زد اف (ZF) بهره می برند .کابین و اکسل داف نیز در وسترلوی بلژیک تولید می شوند .مدل های جدید و قدیمی داف به سه دسته XF , CF و LF تقسیم میشوند . در این مقاله به بررسی کامیون کِشنده داف ایکس اف میپردازیم .

داف جدید XF

مدل های جدید و قدیمی داف به سه دسته XF , CF و LF تقسیم میشوند .

موتور کامیون داف سری XF :

این مدل ها اغلب دارای موتور های قوی با حجم های حدود ۴۸۰ اسب بخار می باشند . ابعاد موتور داف XF  حدوداً ۲/۵ تا ۶/۵  متر است و برای  مسافت های بسیار طولانی طراحی شده اند .

کامیون دافXF (ایکس اف)جدید برای حمل و نقل در جاده ها و ترانزیت بسیار عالی است . این موتور را کمپانی معروف آمریکایی پکار (Paccar ) ساخته است . در این مدل ، دو نوع موتور پکار ام ایکس۱۱(Peccar MX_11 ) و پکار ام ایکس۱۳( Peccar_MX_13) با ظرفیت های به ترتیب ، ۱۰/۸ و ۱۲/۹ لیتر قرار دارند . خریدار کامیون داف با توجه به نیاز خود می تواند از بین دو موتور ، موتور کامیون خود را انتخاب کند .

موتورهای پکار مطابق با استاندارد آلایندگی یورو ۶ ( Euro 6) و از نظر میزان مصرف سوخت مطابق استاندارد یورو۵ (Euro 5 Ate) می باشند .

موتور پکار عملکرد بسیار خوبی در جاده ها دارد . همچنین هزینه تعمیر و نگهداری آنها بسیار ارزان و مقرون به صرفه است .

فروش کامیون کِشنده داف ایکس اف با این موتور قوی و بی نظیر باعث افتخار صنعت است .

طراحی بدنه کامیون دافXF :

طراحی بدنه کامیون داف

شاسی کامیون جدید XF به روز شده و طراحی بدنه و کابین داخلی آن بسیار مدرن و جذاب است.

در این مدل کامیون منحصر بفرد ، شاسی کاملاً به روز شده است و طراحی بدنه و کابین داخلی آن بسیار جدید و جذاب است.بکارگیری فناوری های جدید باعث شده تا وزن این کامیون پایین بیاید و ظرفیت حمل بار آن افزایش پیدا کند. طراحی داخل کابین بسیار جدید است و ایمنی بالایی نیز دارد. به گونه‌ای است که می‌توان گفت کامیون XF جدید، بهترین کامیون داف است که تا به حال تولید شده است.

شکل ظاهری XF جدید :

بسیار زیبا است و قدرتمندی آن را نشان می‌دهد . این کامیون برای هرگونه حمل و نقلی مناسب است . قسمت جلو بزرگ و حجیم است ، جلو پنجره سیاه رنگ بسیار خاص و منحصر به فرد است و خطوط بدنه نیز بسیار جذاب هستند.داف XF  جدید، میزان راحتی راننده را نیز بالا برده . حجم فضای داخلی بالغ بر 12.6 متر مکعب است. این کابین بزرگترین کابین موجود در بازار است و فضای باز آن باعث می‌شود برای کار و البته، برای زندگی بسیار ایده آل باشد.

گیربکس AS Tronic :

گیربکس آسترونیک داف

در کامیون دافXF ، از نسل جدید گیربکس ها AS Tronic بهره گرفته اند . گیربکس آسترونیک در سرعت های پایین نیز قدرت بسیار زیادی دارد.

در کامیون دافXF ، از نسل جدید گیربکس ها که با نام AS Tronic شناخته می شوند ، بهره گرفته اند . این نوع گیربکس در سرعت های پایین نیز قدرت بسیار زیادی دارند.

گیربکس AS tronic ویژگی های خاصی مانند نرم افزار Ecoroll و Fastshift را به دنبال نام خود یدک می کشد و طرفداران زیادی در دنیا دارد .

نسل جدید گیربکس کامیون های داف ، گیربکس های تراکسون ( traxon) هستند . در یک مقاله تازه درباره آنها مفصل توضیح خواهم داد .

سیستم جدید تزریق سوخت :

سیستم جدید تزریق سوخت به گونه ای طراحی شده است تا موتور کمترین آلایندگی و سر و صدا را تولید کند . نرم افزار و حسگرهای جدید موتور نیز در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند . این سیستم ها سریع تر و دقیق تر کار می‌کنند تا در تمام مدتی که موتور کار می‌کند، ترکیب سوخت و هوا به بهترین نحوه صورت بگیرد، از طرفی، این امر باعث می‌شود بهره وری موتور بسیار بالا برود و میزان گازهای آلاینده پایین بیایند.

شاسی کامیون داف سری XF:

کمپرسور ترمز بادی در کامیون داف ، طرحی کاملاً نوین دارد . وقتی راننده کامیون ترمز می کند یا زمانی که از یک سراشیبی در جاده پایین می‌آید، یک سیستم هوشمند ، کنترل این کمپرسور را به عهده دارد . شاسی های کامیون DAF نیز به طور کامل مورد بررسی و تغییرات اصولی قرار گرفته اند . این شاسی ها با این که سبک تر از سری های داف قدیمی هستند ولی می توانند بارهای بسیار سنگین را جابه جا کنند .

استحکام بسیار زیاد آنها کیفیت و راحتی را در رانندگی نیز بیشتر کرده اند . قطعات شاسی آنقدر دقیق و هوشمندانه انتخاب شده و کنار هم قرار گرفته اند که بهترین کارایی را دارند . آنها از فولاد محکم و انعطاف پذیر ساخته شده اند . داف جدید میتواند ۵۰ تُن بار را به راحتی حمل و جا به جا کند . این اندازه قدرت در تشکیلات یک شاسی باعث شده تا داف مدل xf  به عنوان یکی از محکمترین کامیون های حال حاضر دنیا ، معرفی شود .

سیستم تعلیق عقب کامیون :

سیستم تعلیق کامیون داف

سیستم تعلیق کامیون داف استابیلیک می باشد .

حتما نام Stabilink را شنیده اید . بیش از یک دهه از معرفی سیستم کنترل پایداری گذشته است و کمپانی‌های گوناگون اسامی مختلفی بر روی آن گذاشته‌اند . ولی تمامی این سیستم‌ها به دور از نحوه نام گذاری آنها، از سنسورهای با تکنولوژی بالا استفاده می کنند . در حقیقت Stabilink  یک فناوری مدیریت پایداری در خودرو است . این سیستم کمک می کند تا ثبات اتومبیل افزایش پیدا کرده و فرمان پذیری بهتری انجام بگیرد.

در کامیون داف مدل xf سیستم تعلیق عقب از همین نوع است که باعث ایجاد ثبات و هندلینگ بیشتر در آن می شود .

حدود ۱۵۰۰ لیتر سوخت در باک این کامیون جا می گیرد .

زیر کابین یک محفظه بار به نام  AdBlue tank نیز وجود دارد که راننده توسط آن می تواند به راحتی به پشت کابین دسترسی داشته باشد . برای اینکه وزن کامیون کمتر و از فضا استفاده بهینه تر شود،جایگاه تایر زاپاس با محفظه باتری ادغام شده است . وجود بادشکن بالای سقف داف و باله های کناری ، در کاهش مصرف سوخت  نقش بسیار مهمی دارند و تولید گاز آلاینده CO2 را حدود ده درصد کاهش می‌دهند .

نتیجه مبحث بالا این است که ، کامیون کِشنده داف ایکس اف از بهترین سری های این مدل کامیون در بازار حمل و نقل بین المللی می باشد .

برای معرفی مدل های بعدی داف با مان ایران همراه باشید .

مانیراننمایندگی مجاز داف

فروش کامیون دافDAF

دیدگاهتان را بنویسید