loading

سیستم جعبه فرمان کامیون مان

جعبه فرمان کامیون مان

 سیستم جعبه فرمان کامیون مان :

جعبه فرمان کامیون

جعبه فرمان کامیون مان با کامیون داف ، ولوو ، اسکانیا یا بنز مشابه است .

سیستم جعبه فرمان کامیون مان ، وظیفه انتقال نیروی چرخش فرمان و جهت حرکت آن را به چرخ‌ خودرو به عهده دارد . در واقع می‌توان گفت نوع سیسنم جعبه‌ فرمان کامیون ، نوع سیستم فرمان را تعیین می‌کند.

 با ورود تکنولوژی به صنعت خودرو سازی ، سیستم فرمان که جعبه فرمان از اجزای اصلی آن است نیز تغییرات مثبت فراوانی کرده است .

این قطعه یدکی در ماشین سنگین ها به اتاقک کامیون متصل می‌شود و موظف است که گشتاور فرمان را با کمک مفصل‌ها و سیبک‌های سیستم فرمان به سگ‌دست منتقل ‌کند.

 کیفیت جعبه فرمان ارتباط مستقیم با راحتی کنترل فرمان کامیون دارد . با این حال طرز کار آن‌ها در ماشین سنگین ها شبیه به هم هستند . بطور مثال جعبه فرمان کشنده  مان با کامیون داف ، ولوو ، اسکانیا یا بنز مشابه است .

طرز کار جعبه فرمان کامیون :

طرز کار سیستم جعبه فرمان کامیون به این صورت است که با چرخاندن غربیلک فرمان کامیون ، نیرو به جعبه فرمان منتقل می‌شود . سپس جعبه فرمان حرکت چرخشی مزبور را به حرکت خطی تبدیل کرده و این حرکت خطی با کمک میله بندی به سگ دست منتقل می‌شود . در نهایت سگ دست روی سیبک‌ها، به داخل یا خارج می‌چرخد و  باعث پیچیدن چرخ‌ها به چپ و راست جاده می‌گردد.

 

 

تعمیرگاه فنی مان سرویسفروش لوازم مانمانیران

دیدگاهتان را بنویسید