loading

تعمیرگاه کامیون مان سرویس

تعمیرگاه تخصصی کامیون ، اتوبوس و ژنراتور مان

تعمیرگاه تخصصی کامیون ، اتوبوس و ژنراتور مان


تعمیرگاه کامیون مان سرویس :

تعمیرگاه کامیون مان سرویس بی شک از بهترین و به روز ترین تعمیرگاههای ماشین سنگین در ایران  است . این مجموعه با مدیریت مهندس فرشید مسافر در سال 1381 راه اندازی شد .از سال 1384 با دریافت نمایندگی مان ، تعمیر تخصصی کامیون مان ، کشنده داف و اتوبوس کینگ لانگ و یوتانگ را با قدرت آغاز کرد .

چگونه تعمیرگاه کامیون راه اندازی کنیم ؟

چگونه بهترین تعمیرگاه تخصصی کامیون را راه اندازی کنیم ؟ در این مقاله کوتاه با برادران مسافر همراه می شویم تا ایجاد یک تعمیرگاه مجاز مان را تجربه کنیم . فرشید مسافر مدیر و بنیان گذار مجموعه مان ایران – مان سرویس اینگونه توضیح می دهد .

راه اندازی تعمیرگاه تخصصی کامیون (مان سرویس )  :

تعمیر کامیون مان ، سرویس و عیب یابی کشنده داف و خدمات پس از فروش سراسری توسط مان سرویس ایران انجام می شود .

تعمیرگاه کامیون مان سرویس بی شک از بهترین و به روز ترین تعمیرگاههای ماشین سنگین در ایران  است .

ما با تحقیق و توجه به نیاز بازار به سمت فروش و تعمیر لوازم کامیون و اتوبوس رفتیم . با توجه به دوره ی مهندسی که در آلمان دیده بودم و علاقه ام به کامیون مان ، نام مان سرویس ایران را برای تعمیرگاه خود در نظر گرفتیم ، سپس سراغ خرید لوازم یدکی ماشین سنگین رفتیم.

خرید لوازم یدکی اصلی ومرغوب برای راه اندازی تعمیرگاه مجاز کامیون از مهمترین مسایل است . البته می دانستیم که برای خریدن این تجهیزات با توجه به تنوع و کیفیت لوازم یدکی کامیون های معروفی مانند مان ، داف ، سیتراک و اتوبوس های مان مورد استفاده در ایران مانند کینگ لانگ و یوتانگ ، باید آگاهی و تخصص کافی داشته باشیم .

خوشبختانه داشتن دوستان و همکاران آلمانی  در زمینه یافتن بازار بین المللی لوازم یدکی کمک کرد تا اولین قدم را محکم و اصولی یرداریم .

دومین رکن تاسیس تعمیرگاه خوب کامیون ، حضور متخصص ماهرکامیون و تکنسین با تجربه بود . ما بهترین مکانیک کامیون را پس از مدت زیادی جستجو و تحقیق پیدا کردیم . اوستا با توجه به سابقه و مهارت خود تعدادی تکنسین زبده استخدام کرد . در بخش نیروی کار خیال ما راحت شد . شرط او برای استخدام این بود که تعمیرکار ماهر باید طرز استفاده‌ی درست از لوازم یدکی و نحوه‌ نگهداری و سرویس کردن قطعات را به خوبی بلد باشد.

جستجوی زمین مناسب برای تاسیس تعمیرگاه :

در جستجوی زمین مناسب برای تاسیس تعمیرگاه بودیم . قطب تعمیرگاه ماشین سنگین ، منطقه ی رباط کریم در استان تهران می باشد . کمی زمان لازم بود تا بهترین مکان را پیدا کنیم .

پس از یک ماه ، محلی را برای تعمیرگاه تخصصی مان خریداری کردیم . این سوله شرایط مناسب برای فعالیت تعمیرکاران و تعمیر انواع کامیون ، اتوبوس و کشنده ها را داشت .

گاراژ کامیون ما دارای سقف بزرگ بیش از ۱۵سانتی متر بود . سقف بلند برای استفاده از بالا برهای مدرن مخصوص تعمیر ماشین سنگین بسیار مناسب است . اما متاسفانه کف تعمیرگاه استحکام کافی برای این کار را نداشت بنابراین با بتن و میلگردهای فولادی آنرا محکم کردیم تا هنگام بلند کردن ماشین سنگین به کمک بالابر، کف زمین آسیب نبیند.

میزان نور طبیعی تعمیرگاه :

میزان نور در تعمیرگاه مانسرویس استاندارد تعیین شده است.

میزان نور طبیعی در تعمیرگاه مانسرویس مناسب و استاندارد است.

محیط داخل گاراژ ما کمی تاریک بود . برای دریافت نور کافی قسمت هایی از دیوار را برداشته و پنجره هایی پهن جایگزین کردیم . تعمیرگاه باید دارای نور طبیعی آفتاب باشد تا تعمیرکاران بتوانند دقیق و متمرکزبه تعمیر کامیون یا هر ماشین سنگین دیگر بپردازند .

مثلا در مواقعی که اوستا میخواهد زنگ زدگی سیلندر ماشین را بررسی کند . وقتی یکی از قطعات اصلی ماشین سنگین که اکثرا فلزی هستند آسیب می بیند و یا موقع پوسیده شدن و ترک خوردن شلنگ های متصل به گیربکس و موتور ، برای بررسی صحیح و به موقع ، تعمیرکارماشین به نور طبیعی صد در صد نیاز دارد تا با دقت آسیب دیدگی لوازم یدکی را قبل از آنکه باعث آسیب جدی به موتور کامیون ، اتوبوس و یا کِشنده بشوند تشخیص دهد.

بنابراین تعمیرگاه مان سرویس ایران را طوری طراحی کردیم که تعمیرکاران در هنگام روز از نورطبیعی کافی برخوردار باشند.

تجهیزات اساسی تعمیرگاه کامیون :

رنگ آمیزی کف تعمیرگاه :

برای رنگ آمیزی کف تعمیرگاه مان سرویس هم همان طور که گفتیم ابتدا آنرا محکم ومسطح کردیم . سپس کاملا عایق کاری نمودیم . چون سطح تعمیرگاه باید بتواند سالها روغن های چرب و داغ که هنگام تعویض روغن موتور به زمین میریزد را تحمل کند . برای رنگ آمیزی نیز از رنگی که روغنی و لیز نبود استفاده کردیم.

بالابرهای برقی را نصب کرده و کم کم آماده استفاده از تعمیرگاه شدیم .

در یک تعمیرگاه تخصصی کامیون استفاده از یک بالابر شما را با مشکل کمبود مواجه می کند. ما از پنج بالابر استفاده کردیم تا پاسخگوی مشتری بیشتری باشیم و رضایت کامیونداران و رانندگان ماشین سنگین را برآورده کنیم .

سیم کشی تعمیرگاه تخصصی کامیون :

شلنگ های هوا و پمپ های محتوی گریس را روی دیوار نصب کردیم تا در کف تعمیرگاه پخش نباشند و باعث آلودگی محیط نشوند .

برای ایمنی و زیبا سازی دیوار های گاراژ نیز ، نعدادی داکت ضد حریق  تهیه کردیم .  جهت سیم کشی تعمیرگاه ، خرید سینی کابل و نظم بخشیدن به کابل های برق به سراغ بهترین تولید کننده سینی کابل رفتیم  . چون برق تعمیرگاه ۴۰۰ولت و ۳فاز است و سیم کشی این نوع ولتاژ و فاز نیاز به دقت و تخصص داشت . بنابراین ما از مهندسین برق حرفه ای در مجموعه تیک صنعت کمک گرفتیم .

کپسول های اطفای حریق را نیز به تعداد مناسب نصب کردیم تا در مواقع اضطرار در دسترس باشند.

قسمت بندی تعمیرگاه تخصصی :

برای نصب بالابرها  به ستون های محکم نیاز داشتیم که هنگام ساخت تعمیرگاه مان سرویس آنها را نصب کرده بودیم . یک محیط مناسب را برای دفتر تعمیرگاه و پاسخگویی ارباب رجوع در نظر گرفتیم و با پارتیشن بندی مناسب فضایی راحت برای حسابدار خود فراهم نمودیم .

در جلوی درب ورودی محلی را برای نگهبانی و حراست شبانه روزی در نظر گرفتیم که تمام عبور و مرورها را بررسی کنند . درب ورودی بزرگ و متناسب با اندازه ی کامیون مان ، داف ، سیتراک ، تریلی ، اتوبوس و انواع ماشین سنگین است و برای رفت و آمد رانندگان که نیاز به تعمیر کامیون و خدمات پس از فروش مان دارند مزاحمتی ایجاد نمی کند.

طبقه بندی در نعمیرگاه تخصصی مانسرویس

طبقه بندی لوازم یدکی در تعمیرگاه تخصصی مان براساس نوع لوازم و کارایی آنها صورت گرفته است .

افتتاح مجموعه مان ایران – مان سرویس :

 

بالاخره پس از حدود یکسال تلاش ابتدا فروشگاه مان ایران در سال ۱۳۸۴ به عنوان وارد کننده لوازم مان و توزیع کننده قطعات داف و سیتراک در اسلامشهر ، قطب بزرگ فروش لوازم یدکی افتتاح شد . که اکنون یکی از بزرگترین فروشگاههای مان در تهران بشمار میاید . پس از آن تعمیرگاه تخصصی مان سرویس نیز در رباط کریم که جزء تخصصی ترین تعمیرگاه مان در ایران است با مدیریت آقای فرشید مسافر ، مهندس دوره دیده در کمپانی مان آلمان آماده خدمت رسانی شد . سپس با اخذ نمایندگی یاوران خودرو شرق از نمایندگی اصلی آن در زمینه تعمیر انواع اتوبوس این شرکت نیز ، همکاری خود را شروع کرد .

مان سرویس ایران جزو معدود نمایندگان قانونی مان در ایران بشمار می آید که تا کنون نیز این همکاری دو جانبه ادامه دارد .

خدمات تعمیرگاه مان سرویس ایران :

تعمیرگاه تخصصی مان سرویس ایران در زمینه انواع تعویض قطعات یدکی و تعمیرات لوازم کامیون ، اتوبوس و ماشین سنگین خدمات رسانی می کند . همین امر موجب جذب مشتریان زیادی به این تعمیرگاه می شود .

در این مرکز تخصصی همه نوع تعمیراتی از قبیل تعمیر ترمز ماشین سنگین و تعویض لنت آن ، تعویض لاستیک و تنظیم چرخ های کامیون ، تعمیر کولر کامیون و اتوبوس ، تعمیرات سیستم برقی ، نصب کپسول ال پی جی و هر نوع خدمت نوینی مانند تبدیل گیربکس دستی به گیربکس اتوماتیک و برقی کردن کلاچ کامیون ارائه میگردد .

ما سعی می کنیم که برای هر مسئله ای در زمینه رفاه رانندگان خدمتی ارائه کنیم . هیچ تعمیر خاصی را به دلیل نداشتن تجهیزات یا تخصص رد نمی‌کنیم چون یکی از تخصصی ترین تعمیرگاه کامیون را در ایران دایر کرده ایم و همیشه سعی می کنیم چاره ای برای حل مشکلات رانندگان جاده داشته باشیم .

با تخصصی ترین خدمات کامیون و قطعات اصل و خدمات پس از فروش مان سرویس در خدمت رانندگان هستیم .

تعمیرگاه فنی مان سرویسمانیران

تعمیرگاه تخصصی کامیون

دیدگاهتان را بنویسید